Inkomsten genereren korfbalclub

Inkomsten voor je vereniging genereren kan op verschillende manieren. Hieronder een korte toelichting:

Externe inkomstenbronnen
Hierbij kun je denken aan sponsoring: het aantrekken van externe partners die je vereniging financieel ondersteunen in ruil voor bijvoorbeeld zichtbaarheid op kleding, boarding langs het veld of tijdens uitzendingen van bijvoorbeeld livestreams. Ook is fondsenwerving een mogelijkheid.

Samenwerken met je omgeving
Kijk goed wat er speelt in je omgeving. Zijn er bijvoorbeeld verenigingen in de buurt waar je je krachten mee kunt bundelen? Of is er een lokale ondernemer, die bijvoorbeeld een spaarsysteem kan opzetten? Ook zijn er af en toe lokale initiatieven via de gemeente waar je op aan kan sluiten.

Verhogen van je omzet of commercieel gebruik van je accommodatie
Organiseer een toernooi, evenement of een feestavond in je kantine. Je kan ook onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om je kantine commercieel te exploiteren: bijvoorbeeld als gebruik van een kinderopvang of BSO.

Meer over dit onderwerp en voorbeelden uit de praktijk lees je hier.

bron: https://www.knkv.nl/inkomsten-genereren/

Winkelwagen