De schutterskorf

De nieuwste innovatie in de korfbalwereld is de schutterskorf. Deze korf is met een diameter van 33 cm 17,5% kleiner dan de reguliere wedstrijdkorf.
De Schutterskorf is qua materiaal hetzelfde als de wedstrijdkorf en past op dezelfde korfbalpalen. Er is rekening gehouden met de afmetingen zodat hij past op iedere standaard korfbalpaal met een diameter van 50×50. Dus heb jij een kunststof korf? Dan kun je ook gemakkelijk de schutterskorf bevestigen.
Verder zijn er een aantal kleine veranderingen zoals de kleur die in plaats van geel, oranje is. Daarbij zitten er minder ribbels op de korf, de korf is namelijk wat kleiner en zo oogt het wat rustiger.

Wat is het doel van de schutterskorf?
Deze korf is perfect om je technieken te oefenen en schotpercentage te verbeteren. Super leuk én leerzaam.
Doordat de korf kleiner is, is het moeilijker en uitdagender om te scoren.
Zo wordt het spelen met een wedstrijdkorf voor jou een eitje! Het verschil ga je al gauw merken!

Oefenen met de schutterskorf

Iedereen wil natuurlijk zijn schotpercentage verbeteren, maar dan moet er wel eerst geoefend worden!
De bedenkers van de schutterskorf hebben een leuke opdracht bedacht die jij thuis of bij je club kunt doen om je skills te verbeteren.
Veel succes!

Thuis:
Neem in totaal 100 pogingen en probeer een zo hoog mogelijke score te behalen. Probeer je eigen persoonlijke record te verbreken. Neem de volgende pogingen:

• 10 doorloopballen
  • 10 schoten van 3 meter uit beweging aan de voorkant van de Schutterskorf
  • 10 schoten uit stilstand op 6 meter aan de achterkant van de Schutterskorf
  • 10 vrije ballen
  • 10 schoten van 5 meter uit stilstand aan de voorkant van de Schutterskorf
  • 10 schoten van 3 meter uit beweging aan de achterkant van de Schutterskorf
  • 10 strafworpen
  • 10 schoten uit stilstand op 6 meter aan de voorkant van Schutterskorf
  • 10 korte kansen
  • 10 schoten van 5 meter uit beweging aan de voorkant van de Schutterskorf

Voor korfbalverenigingen:

Zet 2 korven (1 schutterskorf en 1 wedstrijdkorf) naast elkaar met een 0,5 meter ertussen.

Je schiet om-en-om op de korven. Je telt alleen de doelpunten op de Schutterskorf. Wanneer je scoort op de Schutterskorf telt hij alleen als je daarvoor op de wedstrijdkorf hebt gescoord. Bepaal een tijdslimiet. Degene met de meeste punten wint.

Winkelwagen