Korfbal op het schoolplein

Wie kent ze niet? De korfbalclown, korfbalboom of een andere leuke korf vorm.

Op veel schoolpleinen zijn ze al te vinden en dat is geweldig! Want op deze manier wordt de sport het hele jaar door aangeboden aan kinderen.
De kinderen kunnen natuurlijk vrij schieten zonder dat ze het echte korfbal spel hoeven te spelen. Omdat de korven bij een korfbalboom niet recht onder elkaar hangen, kunnen er verschillende spellen tegelijkertijd worden gespeeld. De korfbalboom geeft kinderen dus de mogelijkheid om naast motorisch vaardigheden ook de oog-hand-coördinatie te ontwikkelen. Door middel van samenspel werken ze ook aan hun sociale vaardigheden. En niet te vergeten; hun conditie!
Daarbij is een korfbalboom een fraaie aankleding van het schoolplein. Het ziet er speels en uitnodigend uit.
Heeft jouw school al een korfbalboom? Neem gerust contact met ons op voor vragen of advies!

Investering voor verenigingen
Basisscholen zijn een belangrijke wervingsbron van nieuwe leden voor verenigingen. Veel kinderen van jong tot oud maken op school met plezier kennis met de sport korfbal. Daarom kan het voor verenigingen een interessante investering zijn om een korfbalboom op een school te plaatsen.
Vragen of advies? Neem contact met ons op!
Of bestel hem direct;

Winkelwagen